Old-ship

Το συγκλονιστικό γράμμα του Έλληνα καπετάνιου που έπεσε σε τυφώνα…

Η συγκλονιστική περιπέτεια του πλοίου «Κεφαλλονιά» που έπεσε σε… τυφώνα στον Ειρηνικό Ωκεανό το 1948 είναι μια άγνωστη ναυτική ιστορία με πρωταγωνιστή τον πλοιάρχο Χαράλαμπο Μαρκόπουλο, που συγκίνησε και ενέπνευσε τον γνωστό αγιογράφο, Ελλάδιο Αντώνιο Κομνηνό, να κάνει εικόνισμα το πλοίο με τον Αγιο Νικόλαο. Η αγιογραφία αυτή έκανε γνωστή σε ένα μικρό κύκλο ανθρώπων την ιστορία του πλοίου και στην συνέχεια διαδόθηκε μέσα από την επιστολή-ντοκουμέντο του καπετάνιου προς τον ιδιοκτήτη του πλοίου, Ιωάννη Γερολυμάτο.

Το φορτηγό πλοίο «Κεφαλλονιά» ταξίδευε το 1948 στον Ειρηνικό Ωκεανό. Ξεκίνησε από την Σιγκαπούρη για την πόλη Κομπέ της Ιαπωνίας, όταν έπεσε μέσα στην δίνη ενός τροπικού τυφώνα.Η τρισέλιδη επιστολή σώζεται ακέραιη μέχρι σήμερα και εκτίθεται ως ένα σημαντικό πειστήριο στοΚέντρο Ελληνικής Παράδοσης πάνω από το καφενείο η «Ωραία Ελλάς» στο Μοναστηράκι. Ο καπετάνιος περιγράφει στον πλοιοκτήτη ότι «η ζωή και ο θάνατος αγωνίζονταν επί 19 συνεχείς ώρες» με τεράστια «απόρθητα κύματα». Τα κύματα ξεπερνούσαν τα 14 μέτρα και χτυπούσαν με λύσσα το πλοίο.Οι τυφώνες μεταφέρουν σωματίδια, υδρατμούς, σκόνη, χώμα, ακόμα και λάσπη, με αποτέλεσμα να δημιουργούν μια αποπνικτική ατμόσφαιρα. Η ορατότητα είναι μηδενική, ενώ είναι αδύνατη η αναπνοή. Αυτή την κατάσταση αντιμετώπισε ο καπετάνιος ο οποίος δεν έχασε το κουράγιο του και έμεινε στην γέφυρα του πλοίου μέχρι τέλους. Έτσι κατάφερε να οδηγήσει το «Κεφαλλονιά» σε ασφαλές λιμάνι.

Το συγκλονιστικό γράμμα του Έλληνα καπετάνιου που έπεσε σε τυφώνα... [photos]

Το θρυλικό πλοίο «Κεφαλλονιά» έπεσε σε τροπικό τυφώνα το 1948 αλλά κατάφερε να φτάσει σε ασφαλές λιμάνι στο Κομπέ στην Ιαπωνία

Ο τυφώνας που «καταπίνει» τα πλοία

Σύμφωνα με τις εκθέσεις πραγματογνωμοσύνης σε μεγάλα ναυτικά ατυχήματα, τα πλοία που έχουν βρεθεί αντιμέτωπα με τροπικούς τυφώνες του Ειρηνικού, όχι μόνο διατοιχίζονται αλλά και οι πλώρες τους τραβιούνται συνεχώς προς τα πάνω, με αποτέλεσμα να είναι έξω από την επιφάνεια της θάλασσας. Τα τεράστια κύματα «καταπίνουν» το πλοίο, ενώ τα νερά της θάλασσας ορμούν στο εσωτερικό από τις ανεμοδόχους και κάθε άνοιγμα του καταστρώματος. Όλα τα ηλεκτρολογικά των πλοίων βραχυκυκλώνονται και μπορεί να προκληθεί πυρκαγιά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ  ΕΔΩ

Εάν σας άρεσε μοιραστείτε το !

σχόλια

Το panagiamegalohari.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων - απόψεων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω e-mail έτσι ώστε να αφαιρεθεί. Σχόλια που θα υποπέσουν στην αντίληψή μας, με αναφορές σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, emails, υβριστικά ή συκοφαντικά, αλλά και αυτά που παραπέμπουν σε διαφήμιση θα αφαιρούνται.

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>